27.3.08

SILVRETTA. Intent frustrat. Setmana santa (I)

aquesta setmana santa tocava fer esquí de muntanya. tota la temporada sortint amb esquís per tenir les cames a punt per fer la clàssica travessa de la silvretta, al tirol austríac. vem sortir de berga el divendres 14 a la tarda i vem viatjar amb calma per arribar dissabte a la tarda.
la meteo donava una mica de mal temps per diumenge i dilluns, 10 cm de neu nova, i millor per dimarts, dimecres i dijous al matí.

segons les previsions sortim diumenge amb mal temps. enlloc d'agafar els remuntadors d'ischgl i fer el primer cim, ens decidim per seguir tota la vall i poder trobar el refu.

la nevada és molt forta per moments, però a mitja pujada s'obre el dia i surt el sol. fem gairebé 1000m de desnivell per una vall plana i inacabable (de més de 13km) en 4h 45min. una pallissa sobretot mental. el refugi de heidelberger hütte és brutal, com un hotel de muntanya però més econòmic que els del pirineu (33€ mitja pensió, amb aigua calenta a l'habitació i tot)

a la tarda es torna a tapar i comença a nevar... i no va parar en dos dies!!!

ens llevem dimarts i a fora neva i hi ha una boira molt espessa. decidim intentar creuar al jamtalhütte, el segon refugi. enmig de la boira blanca i la nevada blanca, ens equivoquem de traça i acabem en un coll sense sortida. hi ha com a mínim un metre de neu nova i córrer per aquestes muntanyes es torna perillós. a l'estació d'esquí s'han passat tot el matí barrinant per provocar allaus. decidim tornar avall. deixem distància entre nosaltres i baixem molt alerta per no moure gaire la neu, però és tant fonda i pesada que no avances ni tirant-te recte. passem de llarg del refu i tornem al poble.
per sort la cara ens canvia amb això: