30.7.09

CONTRAFORT S.E. COMALESTORRES. Game over

després de la pallissa del dia abans, el despertador toca a les 5 i 20... tenim molta feina per endavant!!!!

Game over, 1.000m 6c (6b obl.)

tenim la ressenya de les 100 del soldevila, però no seria fàcil de seguir la via amb tant poc detall. el dia abans uns guiris molt trempats ens deixen fer una foto (en realitat són vàries pàgines) de la guia del luichy on hi ha una ressenya molt bona (sorry maestro, som pobres i no podem comprar totes les guies...).

comença a clarejar i sortim cap a la via, en 25 minutets som a peu de via des de l'esplanada de "l'edifici d'enher". com que ahir vaig acabar jo, avui comença el joan.

els 5 primers llargs són per separar-se de la canal de l'aranya griposa. la roca no és del tot bona i la dificultat no passa del V.

L6: aquest ja ens farà pensar una mica més, placa sense assegurar (fàcil) fins a un diedre cec, assegurat amb espits (no a prop) i més placa per sortir-ne. després fàcil i fissurat fins a la R. 6a d'escalar.

L7: aquí la liem una miqueta. primer el joan es fica en una fissura que no és, destrepa i veiem un espit enmig d'una placa... ara si! placa fina per arribar a l'espit, protegible amb un alien. després de l'espit hi ha un pas d'adherència sense mans on és difícil creure's que els peus no es mouran. seguim per diedre-bavaresa de llibre, un pas d'Ae i R. 6a+ i Ae. s'ha d'escalar de veritat!

un llarg més de V+ i un de IV+ i arribem al jardí, on caminem cap a l'esquerra a buscar una R amb espits que ens indica on hem d'anar. estem a punt d'entrar a la part més dura de la via. encara ens queden 2 llargs de V+ i un tràmit de III. aquí dalt els V+ ja comencen a apretar...

L14: entrem en matèria! un tram indefinit (que no fàcil) per un xic de vegetació vertical per anar a buscar un diedre desplomat. l'escalo empotrant el braç dret i fent bavaresa amb l'esquerra. hi ha un friend de via, la resta a cosir a voluntat (els friends queden a caldo). surto bufant però content, és el meu primer 6c d'autoprotecció que encadeno!

L15: segueix el tomàquet, és el llarg més obligat. tram fi a buscar un espit, desplomet amb sortida de tibar. un altre espit, flanqueig a dretes, sortida desplomada sense saber on està el canto. després no et despistis fins a la R. 6b.

dos llargs més de V+ on no regalen res i arribem al cim de l'agulla mireia. ens treiem els gats i caminem fins a trobar un espit al peu de la part final del contrafort S.E. de comalestorres.

aquí ens queden 4 llargs: un de V una mica indefinit, un de IV+ que escaqueja un diedre desplomat que es veu duríssim, un de 6a que no regala res (molt atlètic) i una sortideta fàcil de V.

finalment, en 9h hem acabat els 1.000m, ja només queda baixar... optem pel descens B de la guia del luichy (diu que és més còmode). seguim cap a la dreta més o menys en horitzontal a buscar el coll de l'agulla gran on, amb un ràpel de 60 i un de 30 estem pràcticament al mateix lloc d'on es baixa de la 4ª agulla de comalestorres. després per camí conegut retornem a la presa de cavallers i a la furgo. 1h i mitja de descens.

la via és bona, sense més. enllaça trams bons amb les inevitables repises, jardins i trams herbosos. és un bon entrenament per altres empreses (un viatge als ecrins, per exemple!!). no està pràcticament equipada, espits a les R's i algun a les plaques, s'hi ha d'escalar.

de material portàvem un joc de tascons (que pràcticament no vem fer servir), aliens i camalots fins el 4.

obliga en el 6b sobretot pel 15è llarg, i s'ha d'escalar bé en placa poc protegida i en fissura a protegir.

en total van ser 11h i mitja de cotxe a cotxe, i els peus adolorits per un parell de dies...

Raquel ha dit...

Ostres, d'aquesta també em vaig baixar... jijiji... però de la R1, ja que vam veure que anàvem mooolt justos de temps!!
Telaaa fer aquesta via després del pateón cap a l'Esperó de Mordor!! Suposo que l'endemà veu descansar com aconsella en Soldevila, no?
I... felicitats pel teu 6c encadenat a protegir!!! Jo encara vaig pel 6a... jijiji...

marc ha dit...

Osti tu, quin fart de "tatxar"....