21.11.08

ÀGER. Amor de madre

dijous, toca't els ...
anem a fer paret. sortim en direcció a St llorenç de montgai... la boira està alta i hi fa fred, provem a terradets? igual! només ens queda el recurs de pujar a les parets d'àger.

l'objectiu serà amor de madre, 230m 7a (6b obl.) i equipada amb espits. per seguir "tatxant" de les 100 millors


som el trio calaveres: kiku, cunill i jo. sorteig i surto jo:
inscripció a peu de via


L1: entrada amb un pas llarg i obligat (si t'estimes els turmells). tot i saltar-me una regleta bona també m'hi aixeco, la resta del llarg desplomadet i amb canto, molt bo. 6b soldevila, 6b+ ballart al desnivel


L2: el joan passa el desplom amb un parell d'A0's, després ja és V+. de segon provo una mica el desplom (7a). és un pas de bloc, que es faria si fos necessari, però com que no ho és... A0 i a córrer!

L3: em toca la placa "muy técnica", per tremolar. placa molt maca de 6c soldevila o 6c+ ballart. em falta fe o envergadura per sortir de la placa, es passa amb un A0. a dalt placa de 6a sense gaire ferro i després fàcil a la R. llarg molt maco i tècnic

L4: tràmit per sortir a la feixa, llarg especialitat del joan, amb pedres, herba i sorra... IV, cap problema.

L5: el llarg estrella! placa de 6a amb excursions, fins on es posa vertical. llavors comença la placa tècnica de 6b+ o 6c, amb moviments obligats i molt estètics. l'encadeno rondinant però sense massa angúnies. és un llarg preciós, la joia de la via.




L6: com que el coco es cansa d'apretar, no empalmo llargs pq els dos de la feixa no s'adormin al sol, li toca al joan. 6b de poc canto i molt de peus, el treu bé. de segon encara ens surt millor!

L7: sortideta de IV+ fàcil fins a una feixa. R en un espit. d'aquí sortim "caminant" per un diedret de III.

fem la via en 3h i quart, es pot fer bé si vas bé d'escalada plaquera (és com escalar al berguedà, juguem a casa), la baixada seguint les fites. portàvem 12 cintes, però se'n posen 8 o 9...

si fas el pas d'entrada a la via la resta ja surt millor, portar el 6b plaquero controlat de veritat.

sortint hi ha una vista fantàstica del pirineu nevat i la boira a l'esquena


5 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Veig que segueixes sortint amb els dos vuitmilerus, després no diguis que no t'he avisat !

Avui m'han agradat les fotos, així de prop.....

Raquel ha dit...

Ostres, hi havia d'anar avui... sort que res no passa per què sí... ara que ho sé, abans provaré si tinc el 6b de placa ben consolidat... je, je... i amb alejes, oi?

Iban Bessa ha dit...

gatsaule: les fotos de prop me les fan fer pq et vas queixar, "una foto pel joan". els vuitmileros em fan més por quan em fan caminar, que no hi ha qui els pari!

raquel: no hi ha cap gra aleje, està ben equipada, l'únic que no es pot anar de cinta a cinta si no escales una mica... 6b de placa? però amb paciència i les vies que has fet no crec que hi tinguis cap problema (sobretot si vas passar per l'smoking i el señor de los bordillos, per exemple).
a tibar-li!!!

Raquel ha dit...

Gràcies pel consell!!! Es que soc una cagada... je, je... la smoking no l'he fet (d'allí vaig fer la Colores, i vaig flipar pepinos amb la placa de 6b i els seus alejes!) i en el señor de los bordillos vaig volar tres vegades abans de treure el pas... je, je... i aleshores anava millor d ecoco que no pas ara...
A veure s'hi m'hi poso... merci!!

Raquel ha dit...

Ara sí que l'he feta!! Gràcies, gràcies i moltes gràcies pel teu post i els consells!!!