19.2.08

PESSONS O GARGANTILLAR. Andorra

dissabte toca treure els esquís. aparquem a l'estació de grau roig i remuntem pistes fins a situar-nos al gran circ lacustre de pessons. aquí la ruta es fa més planera, seguint sempre la banda de l'ombra. després del pic de ríbuls (i el seu esperó) remuntem una canal que es va estrenyent just a l'est del cim del pessons.
amb moltes voltes maria i alguna plaqueta petita de vent aconseguim arribar a un coll. d'aquí, seguint un llom més o menys nevat (castigat pel vent i el sol) cap a l'oest arribem en pocs minuts al cim.
seguim cap a l'oest en baixada, ja amb esquís a l'esquena per uan cresta sense cap dificultat i arribem al punt culminant de la pala que tanca el circ de pessons. baixo una part de la pala amb grampons (ja m'agradaria esquiar millor), juntament amb el matapà (que no m'ha enviat cap foto de l'excursió) i la montse ens avança amb esquís als peus.
uan vegada amb els esquís calçats, buscant la millor baixada per no haver de remar gaire (per la banda soleiada) tornem al cotxe.
4 horetes i 890m de desnivell. tot i això és una sortida més llarga del que el desnivell indica, hi ha bastants trams plans.
l'alegria de la jornada va ser trobar reserves de neu pols després de tants dies sense nevar, i veure que el montmalús estava fantàstic.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Iban,m'estreno amb això dels blocs i he anat a parar al teu. M'agrada molt, el bloc i les activitats. No aspiro a tant però faig els meus "pinitos". Si vols veure el meu (més modest) te l'adjunto.