18.8.11

COLLEGATS, Tubabu Musungu

A finals de juliol, aprofitant la fresca poc habitual per l'època i el mal temps instal·lat al Pirineu (que ens impedia anar al midi), ens vem decidir per fer una visita de dos dies a Collegats.
Per mi, l'opció preferent era clara: Tubabu Musungu, 200m 7a+ (6b obl.)
La ressenya i més informació aquí:


Com que al matí hi toca el sol, sortim del cotxe tranquil·lament gairebé a les 11, tot i que no fa molta calor.


Un cop a peu de via, la pedra diu que em toca començar a mi:

L1: desplomet ben assegurat i placa, 6b.
L2: pas intens sortint de la R, 6c (?) i després fàcil, 6a.
L3: primera part ben assegurada amb parabolts que a mi no em va semblar 6c+, després fissura encara una mica bruta a protegir amb friends. No crec que jo estés per encadenar 6c+ en paret, i em va sortir esforçant-m'hi bastant molt...



L4: placa desplomada de 7a+. com que em va tocar de segon vaig donar-ho tot. De primer no crec que hagués aguantat el fet de xapar d'algun dels cantos sense penjar-me. Quan surts del tram desplomadet, la placa s'afina i millor escalar amb calma i sense posar-s'hi nerviós.


L5: un altre mur d'escalar amb calma i llegir bé l'itinerari. Els aliens molt útils arribant a la R. 6c (?).


L6: alerta amb el llarg de 6b! navegar per una placa de bona roca i de no posar-se nerviós per la falta d'assegurances.



La ressenya diu de 3 a 6 hores, nosaltres per no quedar malament amb ningú vem fer la mitjana aritmètica i vem trigar 4h i mitja. La baixada la vem fer per la ferrata, tot i que xerrant xerrant ens vem passar de llarg...

De material vem portar els aliens (semàfor + gris i taronja) i camalots del 0,5 al 3, però el 3 no el vem posar cap vegada. Els tascons els vem passejar i no en vem posar pràcticament cap... (ja cap, i el joan potser algun, però no ho recordo bé).

Pel que fa al grau, o en aquell moment jo estava molt fi (que no crec), o el tipus de roca m'agrada molt per escalar (que si), però em va semblar uan mica fàcil (sobretot si el comparo amb les vies que he estat fent pels Alps aquests dies, que m'han posat a lloc ràpidament...).

Independentment de tot això: LA VIA ÉS BONÍSSIMA,  molt recomenable... i l'endemà teníem "agulletes"!!!