15.12.08

POLLEGÓ OEST DE LA VINYA NOVA. Enxaneta

dijous passat, enmig de la (de moment) última entrada d'aire fred ens decidim per montserrat sud. anem al pollegó oest de la vinya nova, a una nova via: enxaneta, 300m 6c (6a obl.).




anàvem tota una colla: el llop, l'aitor, kiku, riki, cunill i jo... tres cordades de dos. anem-hi tard que el sol entra tard! doncs si! entra més tard que nosaltres!!!

feia tant fred que el kiku ens abandona abans de començar el primer llarg, cordada de dos + cordada de  tres.

em toca el primer llarg... a l'ombra!!! la via va per la dreta de l'aresta ribes, acostant-s'hi massa en algun punt i reunió, però buscant els millors panys de la millor roca:

L1: diuen 6b+, no ho sé, feia tan fred que ni em notava les mans ni la meitat dels peus. prou feina vaig tenir per arribar a la R sense perdre cap dit. per les condicions em va semblar el més difícil de la via.

L2: li toca al joan, V. jo tinc tant fred que el faig amb guants. es veu la cordada llop-aitor més amunt


L3: llarguïssim de 60m de 6a. com que hi ha molt bona roca no et preocupes d'alguna excursioneta. el tram de 6a és curtet en relació a tot el llarg.


L4: el llarg de 6c. a mi no em va semblar tant difícil, és un tram curt de poc canto, però el poc que hi ha és molt abrasiu. un bon llarg.


L5 + L6: aquí el joan va empalmar, però és millor empalmar L4 i L5. sinó sortint de la repisa, amb el fregament el 6a és "poc còmode".

L7: segueix adreçant l'aresta pels millors panys. 6a

L8: altre llarg de 6a, sortim per dalt bastant freds!!!

a la baixada, el terra està tot glaçat, ha fet fred tot el dia... material: 12 cintes. a la ressenya posa que algun alien opcional... quan és difícil no el pots posar, i quan és fàcil ni t'ho planteges, vas tirant...

la roca és boníssima en tots els llargs menys el primer, on tampoc és tant dolenta.

3 comentaris:

Raquel ha dit...

Bufa, jo crec que hagués fet com en Kiku... m's impossile escalar amb les mans gelades!!
Però la via té bona pinta, eh!! Serà qüestió d'anar-hi quan pugin una mica les temperatures!!

marc ha dit...

A quina hora hi comença a tocar el sol? Sembla una bona opció per a un dia tonto d' hivern....
Salut

Iban Bessa ha dit...

el kiku venia de passar molt fred a ulldeter el dia abans, i passar fred dos dies seguits...
el sol toca a peu de paret a les 12 aproximadament, a l'hivern val la pena esperar-se, pq és una via força rapideta.
salut i a tibar!