6.5.08

PARTACUA, PEÑA TELERA. Gran diagonal

pel pont ens vem decidir a fer una mica l'alpinista. amb la calor dels últims dies només podíem anar a corredors "tombats", on s'hagués acumulat la neu i s'hagués transformat. fa molts anys (ja en tinc uns quants...) vem fer un intent a la gran diagonal de peña telera. la nostra inexperiència ens va portar al fracàs... tocava tancar un cicle!

el dijous ens acostem tot passejant a l'ibón de piedrafita, no hi ha neu fins allà, fantàstic!

divendres sortim a les 6 de la furgo, en 1h 40min ens plantem al peu del corredor. ens equipem i ens creuem amb la primera cordada de "veterans" que es retira, no estan massa fins.

entrem al llarguíssim con d'entrada, al final trobem una cordada de "jovenets" que tampoc ho tenen massa clar i van avall. ja només quedem dues cordades al corredor.

quan comença a tocar el sol a la paret comença la "pluja" de glaçons... totes les miniestalactites de gel formades durant la nit cauen al corredor. ens esperem resguardats en un esperó i, quan s'acaba la pluja, seguim amunt.

els trams encaixonats els trobem amb molt bona neu, fem tot el corredor sense corda fins al mirador. allà el pati i la neu estovada pel sol ens fa ser prudents i ens encordem.

sortim ensamblats fins al coll i d'allà una rampa fàcil ens porta al cim. portem 5h des del cotxe.

la baixada és llarga. anem a trobar els ràpels de la Y, però veiem uns pitons massa amunt per arribar-hi... les traces segueixen cap a la Z... cornisa! les traces van a la normal... tornem a la Y i descobreixo dues enelles inox mig amagades! aval!!! dos ràpels (el segon enterrat) i un destrepe llarg i ràpid per evitar possibles allaus de dalt ens porten per neu mooolt sopa al peu del corredor. d'allà al cotxe sense problemes.
en total: 10h, 1.600m de desnivell, 2 cordes de 60 (pels ràpels), algun friend i bagues i un dead man (per si de cas).

alpinistaderevista ha dit...

Ostres, nosaltres vam fer la Diagonal el Dissabte dia 3. També hi havia petites esllavissades. No ens vam encordar enlloc. També vam baixar per la Y. El primer ràppel (46 mts) el vam haver d'anar a buscar baixant pel corredor uns 7 metres (dins d'una cova). El segon de 50 mts el vam fer des de dins d'una gran cova.