8.7.07

PIC DES TROIS CONSEILLERS. Aresta Ferbos

feia dies que volia anar al pirineu central, i finalment ens hi hem decidit. dijous tarda sortim cap al massís del neouvielle, i dormim a la presa de cap long 2175m.

divendres sortim a quarts de 8 cap a l'aresta ferbos o aresta est al pic des trois conseillers (3039m). en una 1h45min arribem al peu de l'aresta. just llavors hi entren un guia amb un client. bevem una mica i amunt. entrem per una xemeneia de III/III+ fins al fil de l'aresta, que ja no deixem fins al cim. l'escalada és molt agraïda i entretinguda, no passa mai de IV però tampoc s'ha de caminar enlloc, sempre vas trepant. nosaltres anem a l'ensamble assegurat, amb cordino de 7,8 de 30m en doble, un joc de tascons, tres friends i moltes bagues, així podem fer tirades llargues sense parar a passar-nos el material.

havíem llegit que es trigaven de 4 a 5h a l'aresta, però deu ser si puges a llargs, tant nosaltres com el guia vem trigar 2h15min.

al cim, amb un dia clar i calorós, sense samarreta. mengem i llavors veiem que al turón de neouvielle (3035m) tampoc trigarem gaire. pleguem la corda i anem per l'aresta rocosa i per un camí penjat al vessant sud fins al turón (20 minutets). desfem el camí i comencem a baixar cap a la bretxa de neouvielle. allà comença la part més expo. la part superior de la baixada de la bretxa no és difícil, però una patinada a la gravilla et porta a un trampolí de més de 200m de caiguda. llavors arribes a la part inferior on uns 15m de II/II+ moll i descompost amb molt mala caiguda et porten a la congesta. grampons i vambes és una combinació extranya però eficaç. d'allà tornem pel mateix camí cap al cotxe.

en total 1000m de desnivell, 8h30min sense córrer i fent dues parades llargues als cims.

vista lateral de l'aresta

els dos del davant a la part de baix

un pas aeri

arribant a cim

de camí cap al cim del turón, que es veu al fons

la vista del perdut, cilindre, casco, bretxa de roland, taillon, gabietous...

el retorn, amb el vignemale i el balaitous al fons

el descens per la bretxa de neouvielle, a la part de dalt