24.8.08

BOLIVIA (IV). Huayna Potosí

l'endemà de baixar del camp condoriri, el joan i el quim tenien taxi contractat per anar al Huayna Potosí (6.088m)... tot i el cansament ens hi apuntem i així ens sortirà millor de preu!

sortim de La Paz en una "movilidad" nosaltres quatre i dos francesos, camí de terra i pols fins al Paso Zongo, a uns 4.700m.

allà marxem carregats amb tot per un bon camí a la morrena fins al campament de Las Rocas, a 5.130m. són 2h de pujada tranquila i 400m de desnivell.

al camp ja es nota l'altura, ens passem la tarda prenent el sol amagats del vent, que bufarà tota la "nit ".

tot parlant amb guies ens aconsellaven sortir a la 1 del campament... massa d'hora! no volem arribar de fosc a dalt. al final decidim sortir a les 2:30. ja se surt encordat i amb piolet i grampons des del mateix camp.

hi ha molta gent a la muntanya (quina agonia, comparat amb la cabeza del cóndor que erem només nosaltres...), pugem en processó i, evidentment, al pas de la rimaia hem de fer cua. passem bastant fred i no hi ha manera d'escalfar-se.

aconseguim passar la part tècnica i ja a l'últim pendent abans de l'aresta comença a sortir el sol.

a l'aresta és un anar i venir de gent, creuant-nos amb gent poc acostumanda a fer muntanya, zombis per l'altura... una mica estressant, per sort van amb guia i s'han llevat molt d'hora.

fem cim a les 7:30, amb un tímid sol que encara no escalfa. el cim té una cornisa gegant i s'ha d'anar alerta. fotos i a menjar i beure més avall, a veure si el sol comença a escalfar. fins al cim són uns 950m de desnivell positiu

a la baixada més creuaments a l'aresta, amb l'impressionant pati de 1.000m de la cara oest sota els peus.

la baixada és bastant ràpida, en 2h s'arriba al campament. baixant hem evitat la rimaia passant per l'aresta del polonès, però és una mica exposada.

al campament, una mica de descans tot esperant que arribin el joan i el quim i cap avall, que el taxi ens portarà a una merescuda dutxa i al bon menjar dels restaurants de La Paz. ens esperen dos dies de descans!!!