11.5.07

MONTSERRAT. Serrat del moro. Integral Casas Chani, Parera Garcia, Circ Cric

dimarts, montserrat, llibre de les 100 millors de catalunya del soldevila, serrat del moro.
la ressenya:

l'aproximació al serrat del moro és directa, i trobar el peu de via fàcil, només s'ha de buscar el despreniment de la casas chani.

ara s'han reequipat els dos llargs, quedant també de diedre, però encara una mica brut i més difícil.

a la 4ª reunió deixem la casas chani i entrem a la parera garcia. diedre net de 5+ i flanqueig delicat d'artifo. jo li dono A2+, els pitons surten, els blocs es mouen... (el joan va arrencar una peça de segon, amb pèndul inclòs). després de buscar i no trobar la R, la munto en una sabina. després un llarg de tràmit i cap al diedre "huevo". 40m de 6b segons unes ressenyes, 6c segons les altres... 6a i A1 segons com el vaig passar jo, amb caiguda inclosa sobre la R quan se'm va arrencar un àlien per culpa del fang sec de la fissura, que no et donava confiança per sortir en lliure...

després canvi de R i cap a la circ cric. una altra fissura de 45m i 6b+, encara més neta de burins que l'anterior. torn del joan, que també ho fa com pot. si haguéssim portat dos camalots del 2 i del 3, no ens haguéssim vist obligats a fer córrer fissura amunt els únics q teníem, cosa que et fa anar una mica tens quan treus el de sota per pujar-lo i només et quedes d'un...

finalment, remuntar fins al cim de l'aeri i retorn per la canal de la llum. cansats...

Anònim ha dit...

bona ressenya i bon comentari de la via, natres la vam fer aquet finde pasat, nomes volia afegir que el l2 surt 6c+/7a am un paset de cantillos una mica trencats, el l5 es 6b/+ en lliure, nomes vam ficar un parell de tascons a la fisura invertida on la gent clave i quedaven força be, per ferlo am lliure t'as de baixar bastant i ficar les mans on tens els peus, i tens unes regletes per ficar els peus, despres has dana amb cura amb el bloc gegant pq esta bastant precari, de fet cuan vam baixar rapelant (per la mas) vam tirar part daquest bloc pq no li peti a ningu. el diedre huevo es molt bo amb un paset mangui per superar el bloc de dalt de tot i el circ cric extasiant, com be dieu caldrien portar el 2 i 3 repes, jo vaig haver de arrastrarlos fisura amunt tibant molt mes del que caldria, a mes la roca es molt patinosa i fa una mica de iuiu, la segona part del circ-cric em va semblar bastan mes de 6a, pero potser ia nava cansat..
els claus, el martell i el camalot del 4 ho podeu deixar a casa...
en fi bona via, mantinguda i exigent en lliure.