11.9.08

CRESTA DE CREGÜEÑA I D'ENMEDIO

després de retornar de Bolívia, teníem ganes de visitar el pirineu. la primera activitat va ser (pel 18 d'agost) anar a la zona de la maladeta, amb la intenció de fer una cresta.
ens decidim per la cresta de Cregüeña.
sortim amb el bus de Vallibierna de les 5:15, a les 6 i 10 comencem a caminar, seguint la normal de l'aneto per coronas fins als ibons de coronas. d'allà anem directament a la bretxa de cregüeña.
en 2h i mitja i uns 1.000m de desnivell arribem a l'inici de la cresta. tenim un guia amb dos clients davant. anem a l'ensamble posant "catxarros".
al principi hi ha bastants ràpels, algun d'evitable, fins que arribem al pas clau de l'ascensió, un llarg de IV+ més espectacular que difícil.

la part de després és més aèria, però no és complicada. està ple de cordinos ràpels, que vaig esquivant i es pot anar escalant i desescalant tot.

abans d'arribar al pico maldito, la cordada del davant s'escapa per uns ràpels per poder agafar l'últim bus, que surt a les 6. nosaltres decidim seguir amunt i baixar per la renclusa, on l'últim bus surt a les 9. per això portem els grampons i el piolet.

des del pico maldito seguim per la cresta d'enmedio, més senzilla (només un tram de III+ i un sol ràpel) fins a arribar a la glacera. des de la cresta es veu tota la cresta de Cregüeña.

la baixada per la normal de la renclusa es fa llarga, portem un bon "tute". en total són 1.900m de desnivell. la cresta de cregüeña l'hem fet en 6h, i 1h i mitja per la cresta d'enmedio.

portàvem uns quants friends i, per indicació d'un guia de barrabés, dues cordes de 60m. si hi aneu NO agafeu dues cordes, el ràpel més llarg és de 28m!!!

en total són unes 14h d'activitat sense córrer, suficients per tenir "agulletes" un parell de dies

Isidre Escorihuela ha dit...

Felicitats !!! Una bona "cursa" alpina

Iban Bessa ha dit...

gràcies! més que una cursa va ser una pallissa per les meves cames, però l'activitat val la pena