1.4.10

SANT LLORENÇ DE MONTGAI. Iris/Eclipse + Viatge Astral

després d'un hivern d'escalar poc i de no fer tàpia, ja anava sent hora de tornar a la paret. i la millor manera de fer-ho és en bona companyia, ens coordinem per marxar dos o tres dies al Montsec amb el cunill i el pelut.

sortim de Berga a les 8, és d'hora perquè han canviat l'hora... ens pararem a Sant Llorenç de Montgai a fer alguna vieta a la paret de l'ós, per anar escalfant de cara a dimarts.


m'havien dit que la iris, 165m 6c+(6a obl.) és bona. la ressenya dels ressenya i la del luichy.
el que no sabíem és que havien reequipat l'eclipse, 145m 6c+ (6a obl.), que passa molt a prop i que ara hi ha parabolts per tot arreu... la ressenya del luichy.

les dues vies tenen la mateixa entrada, per tant, tot just començar ja m'equivoco i segueixo per l'eclipse (això passa per no mirar la ressenya i anar seguint les xapes...). hi ha un pas que no em sembla pas 6a, "vols dir que vaig bé?". a la R miro la ressenya (només portàvem la de l'iris), això no coincideix, estem a l'eclipse...


just a l'esquerra veiem la ristra de xapes de l'iris, faig el L3 de l'iris, un llarg maco i sostingut. segueix el joan, que en algun lloc es canvia de via altra vegada (tornem a ser a l'eclipse...). ja sortim pel que sembla ser l'eclipse, de manera que acabem no fent ni una via ni l'altra, però les dificultats són bastant similars... quin desastre!!!

arribem al cotxe molt d'hora, al joan li falta tatxar la viatge astral, 160m 6b+ (6a obl.), de les 100 millors. jo ja l'he fet, però així escalarem més. a més, té un sostre de pedals i podem enganyar al pelut per perseguir més xapes... la ressenya del luichy.

el primer llarg té una entrada estranya i una placa molt maca, al segon el pelut ens fa una demo de com pedalar de pressa i amb soltura.



el tercer llarg és de canto i pila, aquí el joan ens demostra com passar de pressa i amb soltura. el quart em toca a mi, té un pas estrany i dificilot, després una fissura molt estètica (i curta...). l'últim el tira el pelut, i just abans d'acabar-lo ens munta una reunió "oju peligru" amb tota la ferralla possible (inclòs l'empotrament de mosquetons, els meus mosquetons nous!!!).

ara ja en tenim prou, i em vist la impagable imatge del pelut en una via friki!!!

2 comentaris:

PGB ha dit...

Que bo! Que el Pelut et monti una reunió a lo "òju peligru" no té preu! ;)

Iban Bessa ha dit...

el que no té preu és veure els meus mosquetons nous de trinca empotrats en una fissura...

salut!!!