30.4.08

LES COVES DE RIBES. El perquè dels noms.

dissabte passat ens vem decidir per fer una nova visita al ripollès, aquesta vegada a les coves de ribes. jo feia un any i mig que hi havia fet la meva única visita, i hi havia deixat pendent un 6c+ que es diu dutxa matinal.
arribem al matí i, com que és oest, sud-oest, encara no hi toca el sol. el primer que ens demostra que el nom de les coses indica alguna cosa és que els degotalls (com el seu nom indica...) degoten!
algunes vies estan molles de les últimes pluges.
començo escalfant amb en record de'n marc, un 6a bo però en algun lloc sinuós i "poc evident". totes les vies molt ben equipades.
després em fico a pollo al chilindrón, un 6b que ja et va ensenyant perquè a la guia del ripollès diuen que el grau està ajustat. la via és bona i segueix la tònica de la zona, desplom de canto i degotalls amb algun "bombo" clarament més difícil. surt bé a vista i aquí s'acaba el bròquil...
després vé el segon ensenyament del perquè dels noms: el meu projecte pendent, dutxa matinal (com el seu nom indica...) és una dutxa. degota molt en dos llocs, avui la deixaré pendent.
em fico al techo de menos, un 6c (com el seu nom indica...) amb sostre. a vista no veig un canto "vital" i ha de sortir al segon intent. el pas és dur per ser 6c, però la via és molt bona.
per acabar de rematar provo l'home del nas, una via amb un primer llarg de 6a i un segon de 7a (30m en total). al primer intent tinc problemes amb el sostre, on vaig canviat de mans i hi ha un canto que raja molta aigua. al segon intent ho faig millor i, tot i el cansament del dia, encadeno bastant més fàcil del què em pensava. la via és mooolt recomenable. una mica sinuosa a la placa (on té mooolts parabolts) que donen molt fregament. al segon intent anava "desxapant" les cintes de sota perquè la corda pugés el més recte possible.
el matapà també prova el senyor del taga, IV+, can torrat de la coloma, V+ ( i la més bona de les fàcils) i joe ansies, L1 6a i bastant a bloc.
quan va sortir el sol va fer realment calor, però la roca té molt bon tacte i és molt adherent, amb les vies molt ben equipades. també recordar que hi ha un 6a+, el gordo y el flaco molt bo i realment espectacular.