15.11.09

SOLIUS

aquest dissabte, una colla de berguedans es decideixen a explorar noves terres verticals. anem a solius!!! canvi de roca, canvi d'estil d'escalada, això sempre vé de gust.

les ressenyes es troben a la pàgina dels fills de solius.

jo arribo més tard, com que tenim poca cobertura em costa trobar-los, no sabia a quin sector eren. després de caminar i veure pràcticament tots els sectors, els trobo a roca ponça.

arribant ja tenen algunes vies muntades, escalfo a la que queda lliure, la gavina, 6b fins dalt. comença amb un passet, després fàcil i s'afina a dalt. cap problema.

em parlen de la via 5, sense nom a les ressenyes, diuen que és un 6c+ fàcil. entrada a bloc (ara se'm donen bé aquests passos) i després fàcil fins a un desplomet de canto. em sembla fàcil pel seu grau.

el pep munta la via 6, també sense nom, 7a+. després de desenganxar la corda que s'ha quedat en un canto i una argelaga, la provo. entra a bloc, apreto una mica i de seguida sóc fora. després és molt més fàcil, només s'ha de vigilar amb la molsa de la roca per no patinar i espatllar el "a vista". també em sembla fàcil, això dels passos de bloc i la finura de peus se'm dóna força bé i a solius hi pateixo poc.

per acabar em decideixo a provar pasty stone, ?. entrada duríssima, no m'estranya l'interrogant. com que veig que no encadenaré la fissureta desplomada de canto petit i rom, acabo baixant. un altre dia... o no...

marxem amb la llum de tarda donant un color preciós a la roca.







el matapà al 6c+

és un sector molt maco, però amb poques vies on apretar de veritat. de totes maneres val la pena anar-hi alguna vegada.

3 comentaris:

PGB ha dit...

La Gavina fins a dalt va ser el meu primer 6b a vista. La vaig trobar fina :P

La 5, Via d'en Bering. He sentit comentaris que deien que potser és 6a+.

La 6, Via d'en Gironès. 7a+

Patsi Stone és un 7c+.

Salut Iban, el proper dia et recomano les vies de la nord de l'Agullola per seguir tibant ;)

Iban Bessa ha dit...

moltes gràcies!!! ara ja em queda alguna cosa més clara...
6a+ o 6b estaria bé per la via d'en bering. la via d'en gironès em va semblar fàcil per ser 7a+, però la meva moral sempre agraeix aquests "regals".
i la patsi stone, la vaig veure dura però no impossible, ara m'has fet entrar ganes de tornar-hi!!!!!!!!

salut i a tibar!!!!!!

tranki ha dit...

Ei Bow.

LA patsy és un bloc...si vius allà al costat esta bé però la veritat es que é suna via prou rebuscada!

L'he feta en dus versions:

a) MONODIT AMB DRETA, fa mal i has de pujar esquerra amunt per rebotar a l'esperó, aguantes revinguda de peus liante, i dreta sobre el sostret per fer un altre pas a bloc ja amb el segura més baix.

b) MOnodit amb esquerra, agafes amb dreta el que abans era ajuda i vas més còmode amb esquerra a l'esperó, el ball de peus és menys liante. EL bloc de sobre no te'l treu ningú...

Dues coses:

mola fred
ojo als seguros, són bolts en roca tova, no `peten però seghon quin saque fa una mica d'angunia, jo prexapava a la esquerra ( una altra via) i començava amb la segona d ela patsy posada també...la sortida allunya poc i és menys dura encara que s'ha de mirar bé on t'agafes...

NO és més de 7c+ i no és 7b+..és un grau orioentatiu..a ROMANYÀ hi ha la PETITA ROSER que és MOLT més dificil ( i sòlida i bonica), del mateix estil, deu metres, quatre xapes i a tibar, estil una mica MARESME...

vagi bé booooow!