20.5.09

RIUGRÉIXER. S'acaben els 7a's

per compensar la falta de canto de dissabte, diumenge ens n'anem al sector estrella del berguedà, RIUGRÉIXER. ens reunim 14 trepes de tota mena i apareixem al món dels tetrabriks i els desploms.

com que hi ha overbooking a les vies més fàcils, escalfo a derbi, 6b/+ que em resulta més fàcil del que recordava, però igual o més bona.

segueixo "escalfant" a l'orfe dreta. per mi és més difícil que la seva veïna, i jo la considero 6c/+. baixo ben inflat...

com que tinc de "parella" el león, tot un expert en riugréixer, li demano per rinovirus, 7a. "és del top ten d'aquí", amb aquestes paraules qualsevol no s'hi fica, a més, ell controla la logística de la via. una aproximació del recorregut a la foto:



l'assegurador es posa al peu de magic boulevard, 7c+, i així et veu durant els seus 35m ben bons. una vegada xapada la segona cinta s'ha de treure la primera per evitar fregament. jo vaig caure a la 4ª xapa perquè em va patinar un peu, sinó crec que em sortia a vista... al segon intent encadeno tot i embolicar-me a la placa de dalt.
tot baixant t'has de reenviar a la cinta fixa llarga (per evitar quedar penjat al buit) i l'assegurador puja fins a peu de via. amb corda de 70m s'arriba bé fent aquesta maniobra.
la via és boníssima, desplom de canto, diedre, placa... en 35m o més!!! una obra mestra.

amb aquesta gairebé se m'acaben els 7a's de riugréixer (que no en regalen cap...), me'n queden dos de poc vistosos, hauré de passar de nivell.

també aprofitem per veure com s'escala de veritat: la béstia fa un molt bon paper a magic boulevard, 7c+, caurà aviat...