13.9.07

INDIA (IV). Stok Kangri

per acabar el trekking, vem empalmar amb l'ascensió de l'Stok Kangri, de 6.121m. després de plantar-nos en 2 dies al camp base, el 17 d'agost ens llevem abans de la 1 i a la 1:40 sortim cap amunt.

el primer tram, fins al camp base avançat, es fa llarg i pesat. guanyes poc desnivell però la distància és llarga, i la falta de lluna i llum fan que no sàpigues massa on ets.

arribem a la glacera, nosaltres decidim travessar-la en diagonal (hi ha grups que la travessen per dalt per no posar-se grampons), tot saltant els rius d'aigua que hi baixen i que són la única dificultat.

una vegada a l'altra banda, ens treiem els grampons i toca rampa de pedres molt dreta fins arribar a la rampa de neu. aquí comença a clarejar. grampons i pugem per la neu molt dura, fent una diagonal a l'esquerra al final a buscar l'aresta rocosa.

a la rampa de neu i primeres llums del dia

des d'allà, ja sempre per roca molt descomposta i algun tram de neu, arribem al cim de l'Stok Kangri. són 2/4 de 7, fa MOLT fred. fem quatre fotos, mengem una mica i avall que s'estarà més calentet.

la sortida del sol ens agafa a l'aresta, amb una llum genial

arribant a cim (a dalt) i foto de cim (a baix)

el Kang Yatze vist des de l'Stok Kangri (a dalt) i el massís del Nun-Kun, de més de 7.000m ( a baix)

panoràmica des del cim

tota la pujada l'hem fet acompanyats d'un polonès que s'aprofitava del nostre "xerpa" que se sabia el camí. ja baixant ens creuem amb l'eduard i el jordi, que estan a punt de fer cim. després d'algun creuament més delicat amb francesos i israelians, arribem a la rampa de neu i en un momentet a la glacera. a 2/4 de 10 ja som al camp base descansant, es nota que aquí ja estàvem aclimatats.

la glacera plana que es travessa en diagonal (a dalt) i la part més pesada prop del camp base avançat (a baix)

en total han estat 1.110m de desnivell, i una bona manera de celebrar el meu aniversari.