6.2.08

TUC DE PARROS. Neu pols!

després d'haver dormit fantàsticament al parking de Beret la nit de divendres, dissabte de bon matí sortim cap al tuc de parros (2.727m). a la nit ha nevat una miqueta i estem a -6ºC, quatre dits de neu pols, això promet... si s'acaba obrint el dia, que de moment està ennuvolat.
sortim paral·lels a la pista de fons i flanquejant pel bosc entrem a la vall de parros. en 45 minuts només hem pujat 100m de desnivell, finalment anem de cara amunt.
seguim tota la vall, tenim un nombrós grup de francesos davant que ens deixen una fantàstica traça.

després d'un flanqueig una mica exposat pel gel de sota la neu (sort de les ganivetes) arribem a l'estany de parros, remuntem la última pala fins un collet, on deixem els esquís.

des d'aquí, ja amb grampons, arribem a l'aresta i en un momentet som al cim. la vista sobre el mauberme és fantàstica. el dia es va obrint i es presenta una bona baixada.

després de 600m de descens amb una neu fantàstica, tornem a posar pells i remuntem el cim que ens separa del cotxe, 250m de desnivell i ja la baixada és constant fins al cotxe.

sense córrer massa i amb el matapà ben constipat, en 5 horetes, hem pujat i baixat els 1.200m de desnivell d'una excursió molt maca i recomenable. el cim és el de la part central al final de la foto: