24.7.07

CASTOR I LYSKAMM OCC. Mont Rosa

com que marxem cap al ladakh (india) de vacances, de trekking i alpinisme, i Leh (la capital del ladakh) està a 3.500m i el trek passa colls de 5.000m, vem aprofitar una petita escapada als alps italians per començar l'aclimatació.

la intenció era l'aresta lion del cervino, però encara hi ha massa neu a la muntanya i no estava en condicions. canvi de plans i de vall, cap a la vall de gressoney, on agafem un telefèric i un caminet que en 2h i mitja i 850m de desnivell ens deixa al refugi Sella (3.585m), amb un dia ennuvolat.

la sorpresa del refu, i és que el món és molt petit... és coincidir amb un parell de kutrescaladors.

ens llevem a 2/4 de 5 i a les 5 i 20 sortim cap amunt, enmig d'una boira molt espessa amb la intenció de fer el castor (4.226m) però seguint una cordada en algun moment ens vem canviar de traça. la brúixola em deia que no anàvem bé, i l'altímetre ho va confirmar, però posats a fer, ja fem el cim que volíem fer l'endemà, el lyskamm accidental (4.477m). la normal té una aresta aèria que no era aèria per culpa de la boira i una pala sostinguda. no vem veure gaire res més... només el parell de kutrescaladors que també anàven al castor i també es van canviar de traça.

a dalt, pujant amb la boira, quan es va obrir ens va regalar la vista de baix

la part més esmolada de l'aresta i la rampa final a cim

foto de cim, com que no es veia res només sortim nosaltres...

3h fins al cim, 940m i menys de dues hores per tornar al refu, ja cansats de boira i vent.

l'endemà repetim horari de llevar-se i sortim amb el cel sense cap núvol cap al castor. part del camí és el mateix que el dia abans, però nosaltres el descobríem de nou. aresta fàcil al final i en 1h45min i 700m ja erem a cim. els primers de fer cim i tot per nosaltres, amb unes fantàstiques vistes del cervino, weisshorn, dom, taschhorn...

a dalt, els típics problemes d'avançar cordades

la part de l'aresta i cim del lyskamm que no havíem vist el dia abans

seqüència de la rampa i aresta del castor, amb foto de cim inclosa:

a dalt, la dent d'hérens, el cervino i dent blanche, amb els breithorns i pollux més a prop
a baix, el weisshorn

vista dels dos lyskamm

el refu, amb el castor a l'esquerra i el lyskamm a la dreta
cap avall, en 1h i poc erem al refu, paguem i cap al telefèric. menys de dues hores i ja som baix.

el típic tram de cordes fixes prop del refu

la cabra dels alps, bastant acostumada a la gent, que es deixava fer fotos

com que el temps no sobra mai, comencem el retorn a casa, que encara queden molts kms.

Llorenç ha dit...

Je je je!!!!!
quin bon dia que us va fer al Castor!!!!felicitats pels dos cims!!!! aixó de pujar al castor i baixar del Lyskam es una proesa!!felicitats!! Nostraltres voliem marxar cap a Dolomites però finalment ens vam apropar al Breithorn a passar entre esquiadors, i fer cim, també ba ver molt bon dia!!! bon viatge cap a la India!!!
Vam passar un dia molt agradable al Quintino!